Novi zakon o bezbednosti saobracaja

Kako kod nas obicno bude suprotno od one (pametne) narodne „bolje spreciti nego leciti“ tako se nasa cenjena policija sa cenjenim strucnjacima iz odgovarajucih struka setila da je bolje dodatno poostriti postojeci saobracajni zakon (takodje poostravan i modernizovan  pre par godina i nazalost ne bas uspesno i dosledno primenjivan) kako bi se nasoj saobracajnoj (ne)kulturi doneo neki red i mir i nadasve poboljsala opsta bezbednost svih ucesnika u saobracaju. Naravno zakon je usaglasen (pardon usaglasava se posto jos nisu definisana i doneta sva akta) sa razno raznim evropskim, (belo)svetskim standardima. Doduse, nije se bas previse razmisljalo i vremena potrosilo na resavanje problema tipa kako su nam saobracajnice u ocajnom stanju (vise vezbamo slalom nego menjanje brzina), kako je signalizacija malo ovako malo onako, malo medj drvecem, malo izbledela, malo je nema, kako su nam vozila generalno u ocajnom stanju (cuveni tehnicki pregled bez pregleda izmedju ostalog delom zbog nehata i bezobrazluka delom, nazalost, zbog divne nam finansijske situacije), kako se voznja polaze ne samo na poligonima ulicama vec i po kancelarijama i kafanama, kako je postala veca vestina naci mesto i (kulturno) parkirati auto (al’ to ne mora da se uci, to se stice vremenom i sa puno olupanih, cuknutih, izgrebanih vrata, branika… ;) ) nego voziti uopste…

Znaci umesto da (i) sprecimo mnogo boljom edukacijom (nekada davno ja sam imao predmet saobracaj u osnovnoj skoli pa vi vidite) i vozaca ali i policije, poboljsanjem i osavremenjavanjem mreze puteva, pazljivijim i pametnijim uvodjenjem novih vozaca u saobracaj, boljom kontrolom servisa i ustanova koje vrse tehnicke preglede i popravke kola itd itd mi cemo sve da (za)lecimo sa famoznim bodovima. Da se razumemo uopste nisam protiv novog saobracajnog zakona, naprotiv, dosta nekulture, osionosti, nepravilnosti… ce tek sada moci (duboko se nadam) da se sankcionise na pravi nacin (na zalost, generalno smo takav narod da nas samo veca represija uci pameti) ali sam itekako protiv ako se problemu/problemima pristupa samo iz jednog ugla i posebno sam protiv (poostravane) forme bez sadrzaja ako ce putevi i dalje da nam izgledaju gore nego bojna polja, ako ce i dalje mrgudni momci u velikim kolima sa zatamnjenim staklima da voze kao da su svi clanovi tajne policije na nevidjeno hitnom zadatku (naravno pricajuci telefonom u isto vreme), ako ce i dalje policajci da parkiraju kola na sred ulice dok su trknuli na cevape ili da nam iza neke kante i trafike iskacu pred kola, ako ce i dalje da bude bitnije sto meni trougao nije bas u centimetar odgovarajucih dimenzija od toga sto „omanji“ dzip iz komsiluka nema tabilce uopste (trougao mozda ima i veci od potrebnog), ako cu i dalje da prelazim ulicu na pesackom, bez semafora, najvecom mogucom brzinom (prevedeno trceci) ali samo ako su najbliza kola udaljena minimum 1 kilometar da mi slucajno neko ne izlomi noge i ruke i pored toga sto policajac stoji preko puta, ako ce i dalje da bude bitnije da imam komplet sijalica i prsluk (pri ruci) od toga sto ne znam (i nikada nisam) naucio da vozim kako bi trebalo i ne poznajem bas najbolje saobracajne znake, ako ce i dalje policajac (slucajno pripadnik intervetne, zandarmerije ili neke druge brigade) koji me je ustopirao („slucajno“ na naplatnoj rampi Bubanj potok) i koga sam „svojom voljom“ povezao, da negoduje sto mora da se veze (dok sam ja uredno vezan) posto mi pisti signal za nevezani pojas na suvozackom sedistu, ako ce da bude bitnije da me kaznjavaju zato sto dok setam imam obe bubice mp3 plejera u usima na semaforu umesto da kazne autobus ili taksistu koji su na tom istom semaforu prosli na crveno, ako…

Ako sve ovo bude ovako a u Beogradu gde zivim (osim pocetka snimanja kamerama i „ciscenja“ zutih traka) uglavnom jos uvek jeste, ako sve bude samo (jos jedno) slovo na papiru, ako se ne budu regulisale i kontrolisale obaveze i odgovornosti ne samo vozaca vec i putara, policije… i ako se ne bude dosledno primenjivalo za sve i svuda, tesko nama, obicnim smrtnicima, i pesacima i vozacima.

Kako da ocenite članak i temu kojom se bavi?

Novi zakon o bezbednosti saobracaja, 4.4 out of 5 based on 38 ratings



Ovaj unos je objavljen pod Javni i servisi lokalne samouprave. Zabeležite stalnu vezu.

82 reagovanja na Novi zakon o bezbednosti saobracaja

  1. Rio kaže:

    U suštini zakoni moraju postojati jer kad ne bi imalo bilo bi haos, ono što bi trebalo da taj zakon poštuju sama policija, prvo vidjao sam njihova vozila rečimo zimi sa letnjim gumama, što realno čoveka stavlja da kaže sebi zašto ja da poštujem zakon kad ga ne poštuju oni koji bi ga trebali da ga sprovode, ali da to ne bi bilo inat gume mnogo znače posebno posebno zimi.

  2. Kris kaže:

    Zakoni ovde ne važe za sve policajac neće se upuštati u to da kažnjava ljude sa besnim autom jer to može biti nezgodno za njega ja i dalje mislim da je to ustvari ono što bi trebalo da bude zakon za sve isti ali nije i neće ga biti sve dok policajac morao da misli da ako ovog zaustavim koji će mi problem napraviti.

  3. Jedan kaže:

    Ma koliko u tom zakonu napisani do detalja i pojedinostíma teško je to ispuniti jer uvek će nešto dodavati zimske gume na sva točka meni se víše isplati da zimi i ne vozim nego da dam celu mesecnu platu dam za to.

  4. Tixy kaže:

    Zakon je potreban treba da ima neki red da se zna šta se sme a šta ne ali to je i dalje samo na papiru u stvarnost je drugačija čini mi se da taj zakon usvojen ne zbog toga što je potreban već da ga eto da ima tamo zakon koji će kao poštovati zbog Evropske unije.

  5. Sanjadj kaže:

    Sve to što je napisao autor je u suštini je tačno ali kao i uvek je u pitanju je novac uvek nema para daju ti neke zahteve od nove kutije prve pomoćí prsluka pa do zimskih guma ili nečeg drugog pa onda kada vidiš neke ljude u nekim mnogo skupljim vozilima niti vezuju pojas ne staju na crveno čak koriste mobilni u vožnji a kao je to ne bi trebali jer njih ne sme da zaustave sve dok je to tako dzabe nama zakoni.

  6. crvenkapa78 kaže:

    mislim da je ovaj zakon za nas prava stvar. Mnoge vozace treba skloniti sa ulice.

  7. Dex kaže:

    Slažem se sa autorom ali kada vidiš pežo policije kako policajac gura zbog toga što nema zimske gume a da to traže od nas znam ja koliko znače zimske gume ali ako to ne poštuju oni koji bi trebali da budu primer onda šta reči za ovaj haos.

  8. j.l. kaže:

    Nemam nista protiv ostrih zakona, ali bih volela da vidim da li se zaista primenjuje isto za sve, jer jos uvek mozemo da vidimo da se „besni“ dzipovi nekaznjeno parkiraju na sred pesackog prelaza ili ulaza u tudje kapije, ali ce vozac „jugica“ platiti zestoku kaznu zbog 1mm nedovoljne sare na gumi!

  9. Penzos kaže:

    Zakon je zakon, kao i svaki drugi, samo ima mnogo mana.Često se prenaglašavaju neke stvari koje nisu potrebne. Uvođenje Prve pomoći novog tipa, bio je 3500 din sada ga ima po 1800 dinara( pljačka) Kupovina lanaca, sada ih i ne traže, pružanje prve pomoći na putu, a povređenog ne smeš ni da pomeriš. NISI DOKTOR, možda ga jošviše povrediš.

  10. Lidija kaže:

    Treba po meni uvesti i strožije zakone ako je moguće…jel bahati vozači ne mare ni za kakav zakon!Koliko je pravih dozvola na ulicama?Koliko poštuju najosnovnija pravila? ma više ni sa novim zakonom nisi siguran da pređeš ulicu a mislim da te sigurnosti neće ni biti!

  11. GoranAp kaže:

    Zakoni, zakoni, … a onda problem sa primenom. Pa ne postuju ga prvi oni koji su ga doneli. Autoru teksta svaka pohvala (kao da sam ja pisao).

  12. Zephyr kaže:

    Naravno, uvek se ispostavi, kao i sve ostalo u nasoj drzavi da i ovaj zakon ima gomilu mana. Cak i na papiru ima dosta propusta a kamoli u praksi. odredjen broj kategorija vozila i dalje ne postoji (zakonski). Da ne kazem koliko je naseg novca potroseno na sve one silne kamere po gradovima a 80% ne radi ni dan danas. A i ovaj novi zakon se sprovodi isto kao i onaj stari. Jeste on doveo nesto novo ali niti je doveo toliko novino koliko je najavljivano niti je povecao bezbednost. Jednostavno je samo drugi papir u pitanju a sve ostalo je isto.

  13. zoranrad kaže:

    Zakon je ok, treba reda i ostre kazne za ljude koji grubo krse pravila i divljaju ali vise bih voleo da zakon bude za sve jednak a ne samo oni koji ne voze crna zatamnjena kola, da placaju kaze za zuto i sl gluposti sitnice..

  14. scorpion kaže:

    Nemam ništa protiv novog zakona jer stvarno je trebalo uvesti neki red i sa ulica ukloniti ljude koji piju i voze.Međutim pre primene zakona trebalo je detaljno po gradovima proveriti da li na pojedinim raskrsnicama postoje odgovarajući znakovi,postaviti znakove o ograničenju brzine, nove putokaze i što je najvažnije zameniti stare semafore i postaviti nove sa treptućim zelenim svetlom.Policija kažnjava ljude koji prođu na žuto,a to je 6 kaznenih poena i 3 meseca zabrane vožnje.

  15. intelserbia kaže:

    Zakon ko zakon – nekome dobar nekome los. Sa moje tacke gledista nije bas sjajan. Kazne drakonske i visoke, putevi i plate katastrofalni.Neka prvo drzava napravi dobre puteve, i da evropseke plate , a zatim neka uvedu i kazne od po 100eura.Onaj sto divlja, mislite li da on vodi racuna o kaznama i poenima – ma jok , bas ga briga. I za te mi nije zao , ali zalosno je sto neke penzionere koji predju na zuto odalame sa 30 000 din, a sami znate kave su penzije u Srbiji. Recimo ,gde idu pare od putarine ?Cim se malo zadje dalje od Bg’-a putevi su k’o kaldrme, od rupe ne mozes da prodjes .

  16. gajic_bor kaže:

    Kod nas u zemlji Srbiji kao i sve drugo tako i ovaj Zakon – nema ko da ga primeni. Imam bebu i redovno je vozim u sedistu, ne samo zbog Zakona vec zbog njegove sigurnosti a redovno vidjam malisane na prednjim sedistima, naravno vidjaju ih policajci i…nista. A o drugim stvarima da i ne govorim. Uzas.

  17. anamisic kaže:

    Euforicno najavljivan,pocelo sprovodjenje sa velikim entuzijazmom a efekti nikakvi,cak porazavajuci,znaci nista!!!!

  18. bogi90 kaže:

    dobar je zakon ali vidimo svi kako i u kojoj meri se primenjuje i postuje a tu je pre svega kriva policija jer je nema dovoljno na terenu…

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

  1. Komentari ne smeju sadržati psovke, preteće, rasističke, vulgarne, šovinističke ili na bilo koji drugi način uvredljive poruke.
  2. Molimo posetioce Oceni portala da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
  3. Zabranjeno je lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
  4. Redakcija Oceni ima pravo da ne objavi komentare koji nisu saglasni sa pravilima 1, 2 i 3.
  5. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Oceni.rs a autor samim činom slanja komentara potvrđuje da je upoznat sa Uslovima korišćenja i da je sa njima saglasan.
  6. Komentarišite proizvod, uslugu ili temu članka uopšte samo ukoliko imate lično iskustvo. Možete komentarisati i kvalitet samog članka i to koliko Vam je autor ovim člankom pomogao da potvrdite ili promenite mišljenje o temi kojom se članak bavi. Nemojte slati generičke komentare "super je", "divno je", "baš je dobro" i sl.. Takve komentare više nećemo objavljivati. Nemojte kao komentare slati podatke ili činjenice koje je autor već napisao u samom članku. Ni takve komentare nećemo objavljivati. Postoji i drugi način da se poveća stanje Oceni.rs kredita, pisanjem sopstvenih članaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pre klika na dugme Predaj komentar uključi ovu opciju ukoliko želiš da na svoju mail adresu dobiješ notifikacije o novopridošlim komentarima na ovaj članak

Možete se prijaviti da dobijate notifikaciju o novopristiglim komentarima na ovaj članak.
To možete uraditi tako što ćete svoju email adresu uneti OVDE.