Atelje 212 – Posto pasteta?

Ne nasedajte na reklamne bilborde, atraktivne glumce i skolovane hvalospeve u kulturnim rubrikama… Koliko god da kosta ta pasteta, nema tih para zbog kojih bih je preporucila!

Ehhhh da sam samo znala da je (opet) u pitanju krvava Bosna i domace posipanje pepelom… Sve to prikazano je bog-zna-kako svarljivo, bosansko-montipajtonovski, da ne kazem nadrealisticki, kroz maksimalno iskarikiranu biografiju lokalnog mesara/kasapina (oh kakva suptilna parabola!).

Rodjen u nekoj neizgovorljivoj bosanskoj pripizdini, nas junak nasledjuje porodicni zanat koji vesto unapredjuje. Glavni glumac, ujedno i celovecernji domacin, nas i pre pocetka predstave docekuje na nogama i ne staje do samog kraja (prevelikih dva sata, bez pauze). Kroz monolog, propracen nekim zabavnim i originalnim vizuelnim resenjima, uvodi nas u neke bitne i manje bitne detalje uskracenog odrastanja u maloj sredini…

Ovo je zapravo gorko-smesna prica o neuzvracenoj ljubavi, ljubavi izmedju mesara i manekenke (simpaticna asocijacija na ex g-dju Formule 1), podjednako neshvacenih u zatucanoj provinciji. Da apsurd jos vise zalici na bosanski lonac- mesar gradi budisticki hram u ime svoje ceznje i ljubavne patnje u zelji da mu ona vrati…

Glavnu nit price sporadicno presecaju sirove, nepovezane epizode iz stvarnosti koja se odigrala u medjuvremenu, pa vidite cekanje u redu za hranu, krezavi sludjeni alkoholisani narod na bensedinima, promicu clanovi paravojnih jedinica i estradnji sljam… Svi oni izgovaraju nesto sto bi trebalo da formira knedlu u grlu. Publika gleda farsu koja raskrinkava zablude nasih ratnih zastranjivanja.

Plasticno, stripovski-karikaturalno, vec vidjeno, zakasnelo, dubiozni dijalozi bez pocetka i kraja, razvuceno do besvesti i u beskraj, treniranje zivaca u iscekivanju neceg smislenog, istinski znacajnog i krupnog… Cini se da su samodovoljne autorka (Tanja Sljivar) i rediteljka (Snezana Trisic) misljenja kako su nevidjeno iskocile iz dosadasnjih stereotipa na ovu temu…

Ono sto jedino pleni je posvecenost glumaca ovom tekstu, kao i vera u sopstvene likove. Magicno i neverovatno, scena prsti od snage i energije. Maestralni Zijah Sokolovic drzi cas apsolutne glume, dok ga sjajne mladje kolege prate u stopu. Prosto neverovatno na onako zamoran tekst u kom pojedini glumci nose po vise uloga. “Manekenka” Aleksandra Jankovic je (pored kostimografije i scenografije) jos jedna retka svetla tacka predstave koja na momente zaista ima urnebesne delove.

Mozda nisam dovoljno nacitana da prihvatim koncept lartpulartizma i umetnicke slobode, ali ovo je jedna preduga i iscrpljujuca predstava koja izaziva samo zal za protracenim vremenom… Tuzno je na onakvu glumu videti smorenu publiku vec na pola predstave, koja se nestrpljivo vrpolji u stolicama, gleda na sat i baca ceznjive poglede u pravcu izlaznih vrata…

Uloge: Zijah Sokolovic, Katarina Zutic, Natasa Tapuskovic, Aleksandra Jankovic, Milos Samolov, Nikola Jovanovic, Vladislav Mihailovic i Jakov Jevtovic.

Kostimograf: Maja Mirkovic

Scenograf: Darko Nedeljkovic.

Kako da ocenite članak i temu kojom se bavi?

Atelje 212 - Posto pasteta?, 4.4 out of 5 based on 10 ratings



Ovaj unos je objavljen pod Pozorište. Zabeležite stalnu vezu.

2 reagovanja na Atelje 212 – Posto pasteta?

  1. cole70 kaže:

    Gledala sam pre neki dan Katarinu Žutić kod Mire Adanje Polak i čula preporuku za predstavu koja je u kontradiktornosti sa vašim mišljenjem. Ne znam tačno ali mislim da je već 50-to izvođenje.

  2. Zevs kaže:

    Nemam pojma koliko je ova informacija korisna, ali ima veze sa Ateljeom 212, pa ukoliko je neko zainteresovan mozda mu posluži. Naime, ovo pozorište daje 50% popusta na karte svim ljudima koji su članovi Mocart kluba. Sobzirom da je učlanjenje u Mocart besplatno i neobavezujuće, a čitav proćes traje samo par minuta, verujem da bi ovo ljubiteljima pozorišta i bilo od koristi.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

  1. Komentari ne smeju sadržati psovke, preteće, rasističke, vulgarne, šovinističke ili na bilo koji drugi način uvredljive poruke.
  2. Molimo posetioce Oceni portala da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
  3. Zabranjeno je lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
  4. Redakcija Oceni ima pravo da ne objavi komentare koji nisu saglasni sa pravilima 1, 2 i 3.
  5. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Oceni.rs a autor samim činom slanja komentara potvrđuje da je upoznat sa Uslovima korišćenja i da je sa njima saglasan.
  6. Komentarišite proizvod, uslugu ili temu članka uopšte samo ukoliko imate lično iskustvo. Možete komentarisati i kvalitet samog članka i to koliko Vam je autor ovim člankom pomogao da potvrdite ili promenite mišljenje o temi kojom se članak bavi. Nemojte slati generičke komentare "super je", "divno je", "baš je dobro" i sl.. Takve komentare više nećemo objavljivati. Nemojte kao komentare slati podatke ili činjenice koje je autor već napisao u samom članku. Ni takve komentare nećemo objavljivati. Postoji i drugi način da se poveća stanje Oceni.rs kredita, pisanjem sopstvenih članaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pre klika na dugme Predaj komentar uključi ovu opciju ukoliko želiš da na svoju mail adresu dobiješ notifikacije o novopridošlim komentarima na ovaj članak

Možete se prijaviti da dobijate notifikaciju o novopristiglim komentarima na ovaj članak.
To možete uraditi tako što ćete svoju email adresu uneti OVDE.