Yamaha YZF R1

Svi oni koji vole “vetar u kosi” i brzinu na dva tocka nece pogresiti ukoliko kao i ja izaberu ovaj model motocikla. Moje dosadasnje iskustvo sa motociklima je dosta veliko i imao sam razne modele ne samo Yamahe vec i Suzukija i Kawasakija. Uglavnom je moje interesovanje bilo usmereno ka japanskim motorima jer su zaista vrh.

Yamaha R1 kao model nije najnoviji na trzistu. Model je predstavljen 1998. godine. Ali naravno Yamaha tu nije stala. Od tada pa sve do ove godine Yamaha je svake godine radila nadogradnju tako da je sada izasao i model za 2011. godinu koji ima toliko inovacija da su cak i neposredni konkurenti zbunjeni. Bilo bi preopsirno da sada navedem sta najnoviji model poseduje, ali ono sto je uradjeno je prosto neverovatno. Jednostavno, motor je uradjen za trkacku stazu, a onda je uradjena varijanta za redovan saobracaj i pustena u prodaju.

Zadrzao bih se na opisu modela koji ja imam. To je model iz 2007. godine. Naravno kao svi R1 modeli snage je 1000 kubika. Ovo je unapredjeni model iz 2006. kome su znalci i ljubitelji nasli neke mane. Bilo je to vezano za broj obrtaja i obrtni momenat, medjutim ruku na srce to su zaista toliko sitni detalji koji obicnom vozacu skoro nista ne znace. Uglavnom vecina procita mane i onda im se i pridruzi. Ja sam siguran da u redovnom saobracaju zaista nije bitno da li cete uspeti da dodjete do zadnjih hiljadu obrtaja glatko ili ce se motor pomuciti malo. Naravno, cinjenica je da ste pre toga uspeli da dodjete cak i do 15000 obrtaja i da vec idete skoro 250km na sat. U saobracaju vam onih zadnjih 1000 obrtaja  malo znaci. Naravno, za trkacku stazu je to zaista veoma bitno, ali govorimo o modelu za voznju u redovnom saobracaju.

Ono sto je osetno dobro kod svakog novijeg modela a tako i kod ovog, i da je zaista bitno, je ogibljenje i kocnice. Ovaj model je osetno stabilniji i kod ubrzanja i kod kocenja. Naravno, dosta toga mozete postici i podesavanjem cvrstine prednje i zadnje viljuske, ali ne sme se preterati sa tim jer cete izgubiti amortizaciju i ugroziti viljuske, jer ipak desi se da se naleti na neku rupu na putu. Prosto je neverovatno kako je uradjeno i prednje i zadnje ogibljenje. Pri brzini preko 200 km/h imam utisak da motor prosto klizi i da ga apsolutno drzim pod kontrolom. Zaustavljanje je takodje poseban osecaj jer kocnice sa sistemom duplih diskova su zaista vrhunske tako da nemam problem ukoliko moram naglo da se zaustavim. Motor se ne uvija, ne proklizava i staje apsolutno pravolinjski.

Motor je tezak 206 kilograma, ima vrhunsko ubrizgavanje goriva, blizu 140 Ks i ubrzanje do 100 km/h za manje od 3 sekunde. Znaci, trazi maksimalnu koncentraciju i opreznost. Nikako nije preporucljivo “uvrnuti” rucicu za gas naglo jer u tom slucaju u delicu sekunde skace na zadnji tocak i malo neiskusniji vozac zavrsava na asfaltu. Jednostavno uradjen je za iskusnije vozace koji znaju sta su jaka ubrzanja i koji znaju kako da iskontrolisu ovakvu zver.

Sto se tice cene i potrosnje mogu vam reci da ovo zadovoljstvo nikako nije jeftino. Ukoliko zelite zaista dobar motor sa svim regularnim papirima moracete da ga platite kao jedan skuplji auto. Postrosnja goriva je vrlo relativna stvar. Ukoliko vozite oprezno i lagano mozete imati potrosnju svega oko 6 litara na 100km. Ali ukoliko zelite da osetite ono sto on zaista moze (a uostalom zato ga i imate) onda ce vam jedan rezervoar koji je zapremine 18 litara biti mozda i malo za jedno vece voznje po gradu.

Na otvorenom putu ukoliko zelite da dodjete do maksimuma pitanje da li cete sa jednim rezervoarom smeti da promasite neku pumpu na auto putu. Jednostavno tako je i to se ne moze smatrati manom. Motor je pravljen da ide vrhunski, a to ne moze ukoliko se ne “nahrani’ gorivom do maksimuma. Naravno ovo su ekstremi.

Sa nekom normalnom voznjom motor ce trositi u proseku 8-10 litara na 100km. To je i neki moj prosek u okviru koga imam i brzu voznju i start i naravno laganu gradsku voznju za uzivanje.

Ovim modelom Yamaha inace jos uvek ne postize vrhunske rezultate na trkackim stazama, ali u saobracaju ovo je jedan veoma ozbiljan motor i pravo je uzivanje voziti ga. Naravno kaciga i maksimalna opreznost su obavezna oprema.

Kako da ocenite članak i temu kojom se bavi?

Yamaha YZF R1, 4.7 out of 5 based on 39 ratings



Ovaj unos je objavljen pod Motocikli. Zabeležite stalnu vezu.

35 reagovanja na Yamaha YZF R1

  1. andjelka001 kaže:

    uh,sta bih dala za jedan takav :)

  2. Stefan kaže:

    Ekstra motor, samo ja vise volim Suzuki, nekako mi je lepsi dizajn,ali i Yamaha mi se svidja.
    Veoma lep opis.

  3. Sandro Kosevic kaže:

    Kako dobar motor :) da sednes i ne ustajes nikad hehe

  4. Smaka7 kaže:

    R1 il’ ni jedan. Motor para oci,a zvuk motora,muzika za usi. Tako da ko uzme ovaj motor nece pogresiti a i tesko ce se odvojiti kasnije od njega.

  5. Djukakv4 kaže:

    Ovo prvi put vidim sada, i mogu reci da je perfektno dizajniran.

  6. EdvardBurns kaže:

    Ovog motora će se sećati i za trideset godina,Yamaha je ovim modelom promenila istoriju motociklizma i podigla je na jedan viši nivo.Moje sve pohvale za Yamaha R1.

  7. EdvardBurns kaže:

    Ja sam više ljubitelj modela R7,al je on nažalost ˝top secret˝.

  8. kokica kaže:

    Tvrd motor,losi menjaci koji se cesto kvare,nije za duga putovanja ni za vozaca ni za suvozaca.Vise je za stazu a ne za javnu upotrebu.To je motor da parkiras ispred kuce,da vide komsinice ako si nezenja da mozes da se ozenis :-) Ja sam vise za V-maxa!

  9. giska kaže:

    Ovo je mnogo bolje od jamahe 750 zxr za koju sam napravio bočni spojler.Voleo bih da provozam ovu mašinu.

  10. Jevremovic1 kaže:

    Sigurno medju prvih 10 najboljih i najlepših motora u svetu.

  11. Zivotinja kaže:

    Nemam reci za dizajn,motor je prelep.Dok nije izasao ovaj model za mene su Italijanski dizajneri sa Dukatijem bili najbolji,najlepse crte,boje itd.Ne znam koja jos postoji boja ovog modela,ali crte su prelepe.

  12. Zlj8586 kaže:

    Zar je potrebno komentarisati vrhunsko remek delo savrmene tehnologije dvotockasa. Prelep motor. Oduzima dah, pa da toga ne dodje pazljivo rukovanje „recommended“ .

    • bbbb kaže:

      posedovanje i uzivanje u motoru, pored auta, kuce, porodice, na zalost jeste luksuz za nase postojece uslove zivota…cene goriva, guma, odrzavanja ovakvih masina iziskuje posvecenost, slobodno vreme i dovoljno para…pa ko moze, stigne i ima – neka i uziva…uz oprez, naravno.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

  1. Komentari ne smeju sadržati psovke, preteće, rasističke, vulgarne, šovinističke ili na bilo koji drugi način uvredljive poruke.
  2. Molimo posetioce Oceni portala da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
  3. Zabranjeno je lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
  4. Redakcija Oceni ima pravo da ne objavi komentare koji nisu saglasni sa pravilima 1, 2 i 3.
  5. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Oceni.rs a autor samim činom slanja komentara potvrđuje da je upoznat sa Uslovima korišćenja i da je sa njima saglasan.
  6. Komentarišite proizvod, uslugu ili temu članka uopšte samo ukoliko imate lično iskustvo. Možete komentarisati i kvalitet samog članka i to koliko Vam je autor ovim člankom pomogao da potvrdite ili promenite mišljenje o temi kojom se članak bavi. Nemojte slati generičke komentare "super je", "divno je", "baš je dobro" i sl.. Takve komentare više nećemo objavljivati. Nemojte kao komentare slati podatke ili činjenice koje je autor već napisao u samom članku. Ni takve komentare nećemo objavljivati. Postoji i drugi način da se poveća stanje Oceni.rs kredita, pisanjem sopstvenih članaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pre klika na dugme Predaj komentar uključi ovu opciju ukoliko želiš da na svoju mail adresu dobiješ notifikacije o novopridošlim komentarima na ovaj članak

Možete se prijaviti da dobijate notifikaciju o novopristiglim komentarima na ovaj članak.
To možete uraditi tako što ćete svoju email adresu uneti OVDE.