Piaggio Zip 50, skuter

S obzirom da sam veliki ljubitelj dvotockasa, ovih dana sam konacno doneo odluku i kupio skuter – Piaggio, model Zip 50. Leto je na izmaku pa sam izmedju ostalog iskoristio i sezonskih 6% popusta na cenu i poklon u vidu dve kacige.
Ja vec posedujem Yamahu – motor iz visoke klase koji je za ekstremnu i sportsku voznju. Naravno taj motor je odlican i za gradsku voznju, ali mi je trebalo nesto sto sluzi za brzo i lako krstarenje izmedju kolona na semaforima, pa mozda cak i po nekom trotoaru u spicu i sl., a ujedno da to mogu voziti i moja deca, pa cak i supruga kada je to potrebno.
Imao sam dilemu da li da kupim Vespu iz slicne klase, ali me je odbio njen izgled jer su skoro sve Vespe uradjene u nekakvom retro stilu a meni se to nikako ne svidja. Ujedno je i razlika u ceni skoro preko 500 Eura sto opet nije malo. Inace nisam imao dilemu da li italijanski skuter ili mozda Pezo ili mozda neki Kineski (ne daj boze). Italijani su ovde neprikosnoveni. Provereno.

Piaggio skuter je snage 50 kubika, sa dvotaktnim motorom i diskom napred. Tezak je svega 85 kilograma. Sediste mu je podesivo u cak tri polozaja, a ispod sedista je sasvim dovoljan prostor za kacigu, a mozda cak i dve ukoliko su to one manje. Cak su se setili da mu na oklopu sa unutrasnje strane postave i malu kuku na koju mozete zakaciti torbu. Veoma prakticno.
Inace ovaj skuter izgleda vrlo sportski. Tako se i ponasa. Neverovatno je sta postize sa samo 50 kubika. Meni brzina na dva tocka nije strana, tako da znam i mogu da procenim i smem da tvrdim da ovaj motor ide odlicno sa svojom kubikazom. Cak je po meni i malo nestabilan u odnosu na ubrzanje i brzinu koju moze da postigne. Navodno je ogranicen na maksimum 50km/h ali ja znam da moze da dostigne cak i preko 60km/h sto sam i proverio. To je ozbiljna brzina za ovu klasu motora i naravno nikako nije preporučljiva – ni za motor, ni za vozača.

Sto se tice zaustavljanja to je zaista (i srećom) perfektno reseno. Disk na prednjem tocku je odlicno rešenje i skuter staje kao od šale i to veoma lako – bez napora za vozaca. Za one koji to mozda ne znaju, ovo je veoma bitno jer sva kocenja na motoru su iskljucivo na prednjem tocku iako to laicima izgleda opasno i prevrtljivo. Ako nemate prednju kocnicu bolje ne vozite motor. Zadnja je tu da pripomogne kad treba, a nikako ne sme biti osnovna kocnica jer u tom slucaju vam ne gine „zanosenje“ ili cak i okretanje motora. Zbog toga je i disk na prednjem tocku, a dobos na zadnjem.
Na instrument tabli imate veoma lepo resenu postavku svih potrebnih kazaljki, a inace je veoma lepo osvetljena uvece tako da deluje kao da je uradjena za mnogo skuplji motor. Kad govorim o osvetljenju prednji far je tako jak, da prosto ne smete ni da pustite dugo svetlo. U mraku svetli kao reflektor – prosto zadivljujuće i napon mu ne opada sa smanjenjem gasa sto mi se posebno svidja.

Inace, kad je rec o ceni skuter kosta 1.400 Eura. To zaista nije mnogo s obzirom da je veoma kvalitetan i s obzirom da neki drugi skuteri iz ove klase koji su mozda cak i manje kvalitetni kostaju i po par stotina Eura vise. Odlicno se ponasa u voznji, trosi veoma malo. Mozete se vozikati po gradu sa mozda samo 2-3 litra goriva i da se prosto smorite od gradske voznje sa tako malo goriva. U svakom pogledu je skuter koji zavredjuje paznju i koji mogu voziti i malo veca deca jer je lak, lako koci, ima male tockove i nisko teziste tako da je stabilan, itd..

Jedina moja zamerka je to sto su mozda podigli obrtni momenat tako da trazi malo veci gas za promenu brzine s obzirom da je automatik. Moglo je to malo nize tako da menja brzinu na manjim obrtajima. Naravno ovo nikako ne znaci da je motor los. Masina mu je prilagodjena takvom rezimu i nema pregrevanja.
Sa Piggio Zipom voznja gradom je zaista lagana i ekonomicna. Definitivno mnogo laganija i opuštenija od voznje nekim većim i jačim skuterom. Moja preporuka.

Lak, brz, ekonomican skuter. Ima nisko teziste tako da je veoma stabilan. Disk na prednjem tocku mu daje sigurno kocenje pri svakoj brzini. Odlican far za vecernju voznju, podesivo sediste.

Malo visi obrtni momenat s obzirom da je automatik.

Kako da ocenite članak i temu kojom se bavi?

Piaggio Zip 50, skuter, 4.7 out of 5 based on 22 ratings



Ovaj unos je objavljen pod Motocikli. Zabeležite stalnu vezu.

32 reagovanja na Piaggio Zip 50, skuter

  1. Robert Sausman kaže:

    Motoric kao stvoren za letnju zegu, idealan je za voznju po gradsim ulicama.Zbog sve vecih guzva u gradu sa motorom mozete pre stici na odrediste.Lakse ce te motor parkirati od auta,malo trosi,dopadljiv za oko idealan za mlade.

  2. BANE81 kaže:

    Odlican motoric, odlican dizajn, mali gradski motoric, jeftin za odrzavanje ma odlican

  3. nela13 kaže:

    Dobar old skul motoric. MOj otac ga je prodao za 900e ,a danas su im cene znatno povecane jer su bolji ti stariji modeli od danasnjih kineza.

  4. markom kaže:

    Sve pohvale za motor,licno posedujem jedan i prezadovoljan sam,razvija solidnu brzinu i sto je naj vaznije uopste netrosi puno sto itekako znaci.

  5. TajanstvenaMala kaže:

    Po meni savrsen skuter: lep izgled, prakticna upotreba, malo trosi… Trenutno stedim novac i nadam se da cu uskoro kupiti. :)

  6. Djukakv4 kaže:

    Premali za moj ukus,a i ne svidja mi se zvuk rada motora.

  7. EdvardBurns kaže:

    Ovo je promašaj,ovaj motor ne služi ni čemu osim ako ga neko kupi da ne ide peške po cigarete,sve ostalo je rizično i ne potrebno.

  8. Sicva kaže:

    Meni se licno dizajn nesto bas i ne svidja ali zato ima extra masinu ide perfektno pogotovo kad mu se stavi sporcki auspuh….

  9. Zlj8586 kaže:

    odlicna stvar za imati tokom proleca, leta i dela jeseni, nema parkinga, nema guzve, nema vrucine, nema registracije. Jedino mi je nejasno kako ovi mali zujavci mogu da trose po 3-4 litara na 100km. Iz svog i iskustava drugih zakljucio sam da zapravo sama voznja nije mnogo jeftinija od vozlje kolima. A jeste mnogo vise ogranicavajuca.

  10. AragornxD kaže:

    lep skutercic na oko…ali opet nekako mi se ne uklapaju cena i kubikaza…

  11. Zivotinja kaže:

    Italijansko motorce,vise paznje je posveceno izgledu nego kod starih modela.Vozio sam zip50 proslog leta.Mogu vam reci da se devojke lepe za vas,nije mi jasno zbog cega,a vozio sam i druge motore.

  12. Expert 007 kaže:

    ljudi koliko vidim svi pricate da je auto za dvoje registrovan.Moj drug ima isti ovaj motor, ali je problem u tome da u saobracajnoj pise da je registrovan samo za jednog i zato ga policija sada maltretira…sta da radi? :)
    pozdrav :)

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

  1. Komentari ne smeju sadržati psovke, preteće, rasističke, vulgarne, šovinističke ili na bilo koji drugi način uvredljive poruke.
  2. Molimo posetioce Oceni portala da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
  3. Zabranjeno je lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
  4. Redakcija Oceni ima pravo da ne objavi komentare koji nisu saglasni sa pravilima 1, 2 i 3.
  5. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Oceni.rs a autor samim činom slanja komentara potvrđuje da je upoznat sa Uslovima korišćenja i da je sa njima saglasan.
  6. Komentarišite proizvod, uslugu ili temu članka uopšte samo ukoliko imate lično iskustvo. Možete komentarisati i kvalitet samog članka i to koliko Vam je autor ovim člankom pomogao da potvrdite ili promenite mišljenje o temi kojom se članak bavi. Nemojte slati generičke komentare "super je", "divno je", "baš je dobro" i sl.. Takve komentare više nećemo objavljivati. Nemojte kao komentare slati podatke ili činjenice koje je autor već napisao u samom članku. Ni takve komentare nećemo objavljivati. Postoji i drugi način da se poveća stanje Oceni.rs kredita, pisanjem sopstvenih članaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pre klika na dugme Predaj komentar uključi ovu opciju ukoliko želiš da na svoju mail adresu dobiješ notifikacije o novopridošlim komentarima na ovaj članak

Možete se prijaviti da dobijate notifikaciju o novopristiglim komentarima na ovaj članak.
To možete uraditi tako što ćete svoju email adresu uneti OVDE.