Kriterijumi objave (poslednja promena 01.06.2013.)

Da bi Vaš članak bio objavljen:

1.0 MORA biti napisan tako da se na prvi pregled članova naše redakcije ne primeti da je pisan samo i isključivo zbog zarade Oceni.rs poena već da bi se razmenilo iskustvo sa ostalim čitaocima. Poeni su tu samo kao neka vrsta satisfakcije a ne kao osnovni motiv pisanja članaka.

1.1 MORA biti baziran na ličnom iskustvu autora i to tako da ne liči na desetine tekstova iz te kategorije proizvoda koje smo do sada objavili. Morate naglasiti svoje lično iskustvo sa nekim proizvodom i obrazložiti svoje pozitivne ili negativne utiske o njemu kao što biste to opisali svojoj najboljoj prijateljici ili prijatelju. Članke u kojima su epiteti „odličan hrskav ukus“, „topi se u ustima“, „neponovljivo ukusno“, „pročitano u jednom dahu“, „krema divno hidrira i razmazuje se“ itd., jedini opisi proizvoda bazirani na ličnom iskustvu, nećemo objavljivati.

1.2 MORA imati 150 ili više reči.

1.3 MORA sadržati tačne i konkretne podatke uključujući: tacan naziv proizvodjaca i pun i tačan naziv/oznaku i kompletan opis pojedinačnog proizvoda ili usluge a ne grupe proizvoda ili usluga („Nivea kozmetika“ obuhvata stotine različitih proizvoda, dok npr. Nivea, Pearl and beauty, roll-on dezodorans je skroz ispravno), ili: LG TV – neispravno, a LG 32lh2000, LCD TV – ispravno, i tako dalje.

1.4 MORA sadržati i osnovne podatke u koje spadaju: cena i mesto na kojem se to nešto može nabaviti, i naravno kompletan opis proizvoda/usluge u koje spadaju: sastav, efikasnost/delotvornost, upotrebna vrednost, svrsishodnost, isplativost, i sl..

1.5 MORA sadržati korisnu informaciju za ostale posetioce www.oceni.rs (teme o kojima već svi sve znaju više nećemo objavljivati).

1.6 MORA biti aktuelan (npr. nemojte pisati o mobilnom telefonu koji ste kupili pre tri godine ili o automobilu koji se više ne može prodati).

1.7 MORA biti napisan poštujući pravopis srpskog jezika.

Članak neće biti objavljen ukoliko:

2.1 se bavi promašenom temom kao što su recepti, pesme, pripovetke, vesti, putopisi, dnevnici, romani, biografije i mnogo sličnih.

2.2 sadrži „opšta mesta“ i informacije koje se mogu naći za 5 minuta na internetu ili jednostavno na TV-u, u štampi…

2.3 sadrži informacije koje se već nalaze na ambalaži proizvoda, koricama knjige, sinopsisu filma i sl. ili ako je članak napisan kao plod jednokratnog iskustva korišćenja proizvoda ili usluge za čije je objektivno sagledavanje potrebno više.

2.4 opisuje proizvod ili uslugu koja je svima vrlo dobro poznata i uz to ne nudi ni jednu novu informaciju o tom proizvodu ili usluzi. Isto tako i ukoliko je suština članka bazirana na činjenici da je proizvod ili usluga vrlo jeftin, duplo ili čak nekoliko puta jeftiniji od renomiranijih proizvoda „a potpuno istog kvaliteta ako ne i bolji“ (tako nešto gotovo da je nemoguće a ako i jeste to su izuzeci koji potvrđuju pravilo da ukoliko nešto košta 3 puta manje gotovo je sigurno da ne može biti kvalitetnije).

2.5 ne sadrži potpune podatke o opisanom proizvodu ili usluzi, odnosno napisan je tako da se može „primeniti“ na bilo koji drugi proizvod iz oblasti kojom se članak bavi.

2.6  je napisan stilom i na način koji zahteva prekomerno angažovanje uredničkog tima Oceni.rs u pokušaju da taj članak pripreme za objavu.

2.7 tema već postoji na www.oceni.rs (da bi to utvrdili koristite opcije „pretraga“ i „Svi članci“.

2.8 je puko prepisivanje ili prepričavanje sadržaja sa nekog drugog mesta (ako je članak „ukraden“).

2.9 uz maksimalne pohvale ili pokude nečega ne sadrži i argumente za i protiv. Kada napišete da je neki proizvod sjajan, morate obrazložiti svoje lično iskustvo koje takav stav podupire. Isto važi i za negativne ocene.

2.10 se radi o recenziji nekog drugog internet sajta sa naših prostora koji svoj sadržaj na bilo koji način komercijalizuje (online prodaja, naplata sadržaja, baneri na stranicama, Google AdSense reklame itd.)

2.11 je tema reklamnog karaktera jer na taj način želimo da izbegnemo situaciju u kojoj mi nekom plaćamo da se reklamira na portalu Oceni.

2.12 opisuje pc, web ili konzolnu igricu.

2.13 opisuje software, programski paket ili alat čije recenzije se mogu naći na mnogo mesta na internetu bez obzira na to da li su na srpskom ili engleskom jeziku.

2.14 opisuje proizvod nekog od multi-level marketing lanaca (Avon, Oriflame, Topshop itd.) osim ako tekst nije pisan u vrlo korisničkom i, presudno, ličnom iskustvu.

2.15 opisuje TV emisiju, Radio emisiju, i slično.

2.16 opisuje TV seriju, film, knjigu, pozorišnu predstavu koji nisu (više) aktuelni, a ovo se pogotovo odnosi na TV serije (koje se naravno mogu gledati i kod nas) i filmove, po mogućstvu ne starije od 2 godine, jer Oceni.rs je pre svega internet mesto rezervisano za tekstove o proizvodima i uslugama a ne toliko o umetnosti, po neka aktuelna knjiga, film, predstava je OK ali ubuduće se moramo koncentrisati na proizvode i usluge.

2.17 opisuje kućne ljubimce jer smo dobili priličan broj primedbi da kućni ljubimci nisu ni proizvod ni usluga. Hrana, oprema, usluge i druge potrepštine vezane za kućne ljubimce mogu zadovoljiti kriterijume ali ne i sami kućni ljubimci.

2.18 opisuje lek ili bilo koje drugo medicinsko pomagalo.

2.19 opisuje deo/komponentu računara, odnosno računarsku opremu. Ovaj kriterijum smo dodali jer postoji more sajtova koji se već bave sličnim temama i teško da se može naći neka komponenta koja već nije opisana i prokomentarisana i na nekom drugom sajtu.

(Redakcija Oceni.rs zadržava pravo da neki članak objavi čak i ukoliko ne ispunjava gore navedene uslove ako je dobro napisan ili daje korisnu informaciju koja je aktuelna u tom trenutku.)




Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

  1. Komentari ne smeju sadržati psovke, preteće, rasističke, vulgarne, šovinističke ili na bilo koji drugi način uvredljive poruke.
  2. Molimo posetioce Oceni portala da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
  3. Zabranjeno je lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
  4. Redakcija Oceni ima pravo da ne objavi komentare koji nisu saglasni sa pravilima 1, 2 i 3.
  5. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Oceni.rs a autor samim činom slanja komentara potvrđuje da je upoznat sa Uslovima korišćenja i da je sa njima saglasan.
  6. Komentarišite proizvod, uslugu ili temu članka uopšte samo ukoliko imate lično iskustvo. Možete komentarisati i kvalitet samog članka i to koliko Vam je autor ovim člankom pomogao da potvrdite ili promenite mišljenje o temi kojom se članak bavi. Nemojte slati generičke komentare "super je", "divno je", "baš je dobro" i sl.. Takve komentare više nećemo objavljivati. Nemojte kao komentare slati podatke ili činjenice koje je autor već napisao u samom članku. Ni takve komentare nećemo objavljivati. Postoji i drugi način da se poveća stanje Oceni.rs kredita, pisanjem sopstvenih članaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pre klika na dugme Predaj komentar uključi ovu opciju ukoliko želiš da na svoju mail adresu dobiješ notifikacije o novopridošlim komentarima na ovaj članak

Možete se prijaviti da dobijate notifikaciju o novopristiglim komentarima na ovaj članak.
To možete uraditi tako što ćete svoju email adresu uneti OVDE.