Toyota Corolla (1990)

Skupio sam 2009 godine pare za polovni automobil, do 1700 eura, i polako sam poceo da posecujem sajtove sa oglasima za polovne automobile. Dosta poznanika mi je „preporucilo“ da za te pare uzmem „dobrog“ polovnog Opel kadeta (pogotovo jer ima dosta delova za njega). I stvarno sam isao da pogledam par njih, ali nista mi se nije svidelo jer je bilo i previse problema sa limarijom na automobilima koje sam ja isao da gledam.

Medjutim jednog dana sam video medju oglasima i jednu Toyotu Corollu proizvedenu 1990 godine, i posto se nalazila blizu mog mesta odlucio sam da odem i da je pogledam. Verujte, svidela mi se na „prvi pogled“ bar sto se tice spoljasnjeg izgleda, crvene boje, zategnuta :) i kada je gledate sa strane blago podignuta u zadnjem delu pa izgleda zaista lepo. E sad iznenadjenjima nikad kraja, kada je gazda startovao motor to vam je kao pesma za auto star 20 godina, ocuvani Toyotini motori prosto predu kada rade, za razliku od nekih drugih automobila. Odmah sam uzeo da napravim jedan krug da vidim kako se ponasa na putu, i prvo sto sam uocio da je menjac zaista sjajan i da se u brzine ubacuje kao „noz u maslac“, bez problema, bez krljanja, bez icega. Na putu Corolla se ponasala super, a sa svojih 1300 kubika i ubrzanje je bilo zadovoljavajuce za moje „potrebe“. Naravno posle toga sam i detaljno pregledao auto i zakljucio da je mojoj potrazi dosao kraj i da cu uzeti ovaj auto. Posle kraceg dogovora sa gazdom oko cene, pazario sam moju „novu makinu“ :)

Naravno sve pozitivno i negativno mozete uociti tek kad auto bude neko vreme u vasim rukama. Pa da krenem od „negativnih“ strana, prvo – creva za vakum kojih Corollini motori imaju zaista dosta, ako vam neko pukne i morate da ga menjate imacete problema da nadjete odgovarajuce crevo. Ako je crevo i milimetar vece ili manje, motor ce imati problema u radu, tako da je obavezno „budzenje“ kako bi protok vazduha bio idealan, a to moze oduzeti podosta vremena. Drugi problem mi je predstavljao automatski sauk, koji nije bas znao da isprati hladnije vreme ispod nule (jednostavno bi ga u leru drzao na 900 obrtaja) pa bi se auto gasio ako naglo prikocite negde kada krenete, sem ako auto ne zagrejete bas dobro pre kretanja na put. I treca stvar, a to je karburator, kada se zaprlja nema bas puno sanse da ga sredite da bude kao „nov“, sto znaci da ako vozite na benzin, morate voditi racuna i naci majstora koji moze to da vam sredi dobro.

E sto se tice dobrih strana i sitnica, ima ih „milion“, kao sto sam vec napisao motor tako lepo radi da je neverovatno, menjac se ponasa kao da je nov a potrosnja plina nije prelazila 9 litara, nego je bila i manja. Auto je prostran, ima mesta i za krupniije i visoke ljude. Zadnja klupa je dovoljno velika da komotno sednu tri osobe. Takodje, posto je moja Corolla bila „limuzina“ sa duzima zadnjim delom, gepek je bio super veliki, i pored plinske boce bilo je dosta mesta u njemu. Corolla me nikad nije ostavila na putu, znaci ovaj auto ce da ide i kada je sve na ivici „pucanja“, zaista pravi radnik od automobila. Bez problema sam isao na duze relacije sa ovim automobilom, samo sipajte dovoljno goriva ili plina, proverite nivo ulja i vode u hladnjaku i Corolli ne treba puno odmora, auto se nece pregrejavati ni po duzoj voznji po toplom vremenu. Kao jos jednu pozitivnu sitnicu naveo bi npr. nacin na koji obarate sedista, naime u Corollama postoji mala polugica sa strane sedista i kada je povucete, sedista je tad u „slobodnom hodu“ i mozete ge malim prstom gurati „dole, gore“, znaci bez navijanja i sl. nacina (znam da u novijim automobilima to postoji ali setite se da je ovaj automobil 1990. godiste), bez po muke i ja mislim da ne moze brze nista da odradi obaranje sedista od ovoga, zaista za to vreme pet+!

Kakva je Corolla u vozanji, pa super eto takva, merio sam jednom za koliko ubrzava od 0 do 100, i ja sam dosao do nekih 18 sekundi, znaci nije to turbo auto ali ok za mene. Drugo vrlo je pokretna na putu, znaci kada joj date gas ona to lepo isprati i veoma je dinamicna. Posto je moja Corolla sa 5 brzina, u 3 je super navlacila do 90km/h, ali onda vec je treblo prebaciti u 4 (to govorim kada preticete nekoga i sl, u drugim situacijama prebacite u 4 od 60km/h i ustedite plin).

Sto se tice odrzavanja postoji par prodavnica u Beogradu, a ima i otpada dva, jedan na Ledinama, drugi u MML-u :) . Cene delova u prodavnicama su izdrzljive za prosecni Srpski dzep, nisu jeftini kao za Yuga, ali nisu ni preskupi. Od delova ja sam odmah menjao kaiseve, spaner, homokineticki, i kugle na prednjim tockovima, naravno i ulje i filter, a lamelu tek posle godinu dana. To me je sve sa troskovima za majstora izaslo mozda 200-250 eura.

Na kraju cu reci da toplo preporucujem svima da ako vec nemaju para za neki noviji auto, ili auto iz uvoza, pogledaju i polovne Corolle prilikom kupovine polovnog automobila, jer sam ja prezadovoljan istom.

Kako da ocenite članak i temu kojom se bavi?

Toyota Corolla (1990), 4.7 out of 5 based on 43 ratings



Ovaj unos je objavljen pod Automobili. Zabeležite stalnu vezu.

28 reagovanja na Toyota Corolla (1990)

  1. Penzos kaže:

    Vozio sam tojotu iz 1990 godine na duže relacije ( BG-SA) i veoma zadovoljan, samo malo je laka za svoje vozne mogućnosti.

  2. Proigrac kaže:

    Tojota je mnogo dobar auto, iako je star retko se kvari, ne trosi previse, moj komsija ima belu korolu i redovno je hvali, a udobnost je na mestu …

  3. Jelena73 kaže:

    Ovu Toyotu je moj tata davno kupio kao drugi vlasnik a stara je bila 6 meseci.Prezadovoljan je,narocito hvale tu seriju koja je proizvedena kao vrlo kvalitetna. Presla je poprilicno km, a sad je u mojim rukama.Jako je malo novca ulozio za sve te godine, pa i ja. Mozda se 2 puta bezazleno kvarila, sad je stara baka :) ali odlicna !

  4. bracaBG kaže:

    pa malo i ja da kazem koju. moj otac je ovu tojotu kupio novu, a ja prvi put seo u nju kad sam polozio i to je auto na kojem sam naucio da vozim. ko je ima neka proba, ja sam u drugoj brzini prelazio stotku, vozio sam je na svakakve nacine, i polako i kao da je trkacki auto i nisam nista uspeo da pokvarim. odrzavanje je cista sitnica uzevsi u obzir da se retko kvari tako da po predjenom kilometru sa sve sredjivanjem limarije i svim servisima odrzavanje manje kosta nego kod srpske ikone golfa dvojke i mase mladjih automobila. inace i danas je imam presla je preko 400 hiljada i motor je i dalje tih i lepo radi kao i prvi dan, limarija je morala da se sredjuje, godine su to, ali od mehanike samo amortizeri, vodena pumpa i to zbog moje greske pomesao dve vrste antifriza, termodavac i naravno sve sto ide u redovan servis. moram da pohvalim lamelu, nisam je jos menjao, dok sam na drugim kolima menjao vec drugi put. i na kraju moram da kazem da skoro niko nece da proizvede tako dobar auto kao sto je nekada bia corola. mada je sad godine polako pristizu.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

  1. Komentari ne smeju sadržati psovke, preteće, rasističke, vulgarne, šovinističke ili na bilo koji drugi način uvredljive poruke.
  2. Molimo posetioce Oceni portala da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
  3. Zabranjeno je lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
  4. Redakcija Oceni ima pravo da ne objavi komentare koji nisu saglasni sa pravilima 1, 2 i 3.
  5. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Oceni.rs a autor samim činom slanja komentara potvrđuje da je upoznat sa Uslovima korišćenja i da je sa njima saglasan.
  6. Komentarišite proizvod, uslugu ili temu članka uopšte samo ukoliko imate lično iskustvo. Možete komentarisati i kvalitet samog članka i to koliko Vam je autor ovim člankom pomogao da potvrdite ili promenite mišljenje o temi kojom se članak bavi. Nemojte slati generičke komentare "super je", "divno je", "baš je dobro" i sl.. Takve komentare više nećemo objavljivati. Nemojte kao komentare slati podatke ili činjenice koje je autor već napisao u samom članku. Ni takve komentare nećemo objavljivati. Postoji i drugi način da se poveća stanje Oceni.rs kredita, pisanjem sopstvenih članaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pre klika na dugme Predaj komentar uključi ovu opciju ukoliko želiš da na svoju mail adresu dobiješ notifikacije o novopridošlim komentarima na ovaj članak

Možete se prijaviti da dobijate notifikaciju o novopristiglim komentarima na ovaj članak.
To možete uraditi tako što ćete svoju email adresu uneti OVDE.