Tomasetto AC Stag 200, plinski uredjaj

Kada sam resio da ugradim LPG uredjaj u svoj Ford Mondeo 1.8 kubika i 125 ks iz 2001. godine nailazio sam na razne uredjaje i razne servise za ugradnju LPG uredjaja. Naravno, trazio sam uredjaj koji ce biti pouzdan a ne mnogo skup. Mislio sam da to ne ide jedno sa drugim.

Pronasao sam servis koji je bio relativno povoljan, sto se tice ugradnje, i koji mi je nudio vise modela uredjaja Tomasetto. Majstor koji vrsi ugradnju predlozio mi je da ugradim Tomasetto AC STAG 200 LPG uredjaj. Rekao je da je to najslabiji uredjaj, ali da za snagu koja je meni potrebna i nema potrebe za jacim uredjajem. Uredjaj je ugradjen po preporuci majstora.

Posle dve godine voznje, uz pomoc navedenog uredjaja, nisam imao nekakvih problema sa radom motora. Kao amaterski vozac nisam primetio bilo kakav gubitak snage samog motora. Motor auta sa LPG uredjajem se ponasa istovetno kao da je radio na benzin. Nisam bio iznenadjen samo radom motora vec i potrosnjom. Kako ovaj uredjaj ima svoj poseban ECU (prati rad samog uredjaja i u korelaciji je sa podacima ECU motora i mapa koje se unose u njega) onda vrsi pravljenje sto bolje smese za normalan rad motora. Potrosnja LPG se kretala: u gradu 9-11l/100km, na otvorenom 7-9l/100km. Dobio sam dve godine garanciju na sam uredjaj i na ugradnju. Ovo je sekvencijalni uredjaj i ugradjuje se u modele automobila sa plasticno usisnom granom i u novije modele motora. Predvidjen je za motore sa 4 cilindra i za snagu do 140ks. Cela ugradnja sa rukama je mene pre dve godine kostala 380 Eura. Ostali uredjaji su bili skuplji – od 60 Eura pa navise.

Uredjaj preporucujem svima koji jos nisu ugradili LPG u svoj auto, jer je jeftiniji od ostalih uredjaja, a pruza isto koliko i oni… Sto se tice odrzavanja, ono je standardno kao kod svih plinskih uredjaja. Odnos cene i kvaliteta ga svrstava u sam vrh ponude LPG uredjaja.
Za sada nisam imao nikakvih kvarova niti problema. Nadam se da ce tako i ostati. :)

Kako da ocenite članak i temu kojom se bavi?

Tomasetto AC Stag 200, plinski uredjaj, 3.7 out of 5 based on 49 ratings



Ovaj unos je objavljen pod Automobili. Zabeležite stalnu vezu.

26 reagovanja na Tomasetto AC Stag 200, plinski uredjaj

  1. Aleksandar kaže:

    Dobar dan svima pre svega. :) Interesuje me strucno misljenje ljudi koji su uglavnom majstori jel ja zelim da ugradim plin a pri tom se nesto ne razumem u marke koje su najbolje a koje najgore mada iz gore navedenih prica jako puno informacija sam saznao i hvala na tome. Dakle interesuje me koji je najbolja marka ili ti vrsta plina po svemu cena nebitna a moze da se napise naravno. U pitanju je Audi A6 2005 2,4 ?? Hvala unapred. Naravno podrazumeva se da je sekvent.

  2. blejdon kaže:

    ljudi molim za savet
    posedujem vw polo 2001 1.4 16v
    i ugradio bih pliski uredjaj a imam i ponudu za AC uredjaj za 400 e pa me zanima zna li ko sta o ovom uredjaju vredi li ga ugraditi i kakvog je kvaliteta,
    unapred hvala

  3. Nedo kaže:

    Imam ga i zadovoljan sam s njim. Nisam imao nikakvih problema do sad a posedujem ga vec 7godina.

  4. radisa kaže:

    od 1983 god vozim na gas i dobro sam se upoznao sa prednostima i manama, tj. zamrzavanju na mnogo niskim temp., boca zauzima prostor.svakom bih preporucio da ugradi pl.uredjaj.posto sam i majstor,a imam i visu skolu,razumem se i u konstrukciju rasprsivaca i drugih mas.elemenata,pa me zato ljute komentari pojedinih“majstora“koji ocenjuju da nesto“nista ne valja“.da je tako,odavno bi te firme propale.Ima boljih i losijih uredjaja,ali to su nijanse.Kada pitate „majstora“za savet,povedite razgovor sa njim,kako biste se upoznali sa njegovim mogucnostima,ali paralelno pitajte iskolovane ljude iz te oblasti kako biste imali pravu sliku.Mnogi majstori rade na procenat odredjenog uredjaja,pa zato drugi „nista ne valjaju“

  5. pavle kaže:

    Samo mogu reci jedno koda god poznajem da ima ovaj uredjaj u auto postrosnja je jako malo na zavidnom nivou, znam da nije neka marka ali dobro regulise potrosnju goriva.

  6. Mileta kaže:

    Neverovatno je kada pročitam da se motor ponaša isto kada ide na benzin i na gas,sreća je što je gas jeftiniji ali je potrošnja viša nego benzina,a posebna je priča da je neatestiran uredjaj bomba u kolima.

    • Slobodnjak kaže:

      polutacna izjava.Prvo sekventni uredjaj trosi ISTO kao i na bezin bez gubitka snage,jer se uradjuje racunar koji ocitava postojeci racunar u kolima i preuzima ulogu i sve parametre.Samo onaj ko nije vozio sekvent moze ovako nesto da tvrdi.Medjutim,kod starijih automobila koji imaju karburator ili diretkno ubrizgavanje potrosnja je u odnosu 1:1,2 i od toga ne sme da bude veca,a takodje je i prisutan manji gubitak snage ali nista znacajno i trece ako neko jos nije uradio atest to ni u kom slucaju ne znaci da u kolima ima tempiranu bombu,jer jos nisam video exploziju plinskog uredjaja ni u najvecoj vrucini,dok sam zapaljenih autobila na gorivo video gomila

  7. tesla kaže:

    Ne treba se cuditi za cenu. Pa proslo je vreme kad je sekvent plinski uredjaj bio preko 1000 eura. Realno taj uredjaj se sastoji od boce i par pratecih elemenata koji nisu neka velika nauka. Mislim da je cena od oko 35-400 eura sasvim realna za ovkav uredjaj. Inace, znam da kokretno ovaj opisani uredjaj retko koji majstor preporucuje jer nije neka klasa. Ja licno nemam losih iskustava.

    • dejanp011 kaže:

      Par ljudi koje poznajem voze sa ovim uredjajem, ni jedan od njih nije platio ugradnju i atest ispod 500e, ali takodje mogu reci da svi imaju voltranove dizne (zahtevaju ciscenje na 15-30.000KM) i niko se od njih jos nije zalio na kvalitet uredjaja.

      • Slobodnjak kaže:

        uff sad si ga pogodio sa voltranom zaista.Te tvoje prijatelje su odrali za voltran.To je apsolutno zlj klasa

  8. Miroslav Kocic kaže:

    Interesuje me koji servis to ugradjuje sekvent za 380e? Mozete li mi preporuciti neki?

  9. dejanp011 kaže:

    Mnogo je bitnije koji ECU je ugradjen i koje su dizne ugradjenje, za 380e ne mozete ocekivati vrhunsku opremu.
    Malo je diskutabilno to oko potrosnje u gradskoj voznji jer je skoro nemoguce tacno izracunati, naj vise zavisi od grada u kojem se vozis, uglavnom mogu da tvrdim da taj auto u Beogradu u gradskoj voznji ne trosi ispod 12l LPG

  10. Milos Kocic kaže:

    Lepo napisan članak uz dovoljno informacija za sve koji odluče da ugradjuju plinski uredjaj. Moram priznati da nisam čuo za tu firmu ali sam otvoren za nove ideje i predloge. Hvala puno na članku!

  11. zoranrad kaže:

    Da nemam plin skoro da se ne bih ni vozio. Po meni isplativije i od dizela. Moj je landirenzo i radi odlicno, nema razlike u snazi jedino je potrosnja malo veca ali ja za to krivim kvalitet naseg gasa koji nije auto gas.
    Koliko ja znam BRC je kao najbolji.

  12. nenaddim kaže:

    Nisam ljubitelj TNG-a jer auto gubi na snazi, bukvalno kada ga prebacim na benzin kao da dobije ubrzanje. Kada se uporedi cena naravno da je usteda, ali kada obilazim neki sleper dva puta razmislim!

    • dragance kaže:

      plin ima visu oktansku vrednost , sto pogoduje motoru i svim elementima. ne spira ulje sa cilindara kao benzin , ako je jos i nesto losiji motor. uzmite propise o ugradnji i videcete , da plinski ventil ne sme biti na rasplinjacu!!!!!! buziri,creva leziste boce ima svoj novi propis o ugradnji!!!! to sto je slabija vuca …je individualna tehnika svega pri postavljanju i stelovanju…a samim time i motora(stelovanja ..raznih…), imam uredjaj na audi 100 i sa plinom je smrt…na putu..mirniji rad, jeftinija voznja..-grad 14-15 lit. otvoreno 7,5 do max. 9 lit. ` uzavisnosti od nacina voznje!????? ima motora koji iziskuju turazu- normalnu, a ima i fleksibilno elasticnih koji traze mirniju voznju za manju potrosnju..!!!?) i to kako na benzin -tako i na plin. a da sve ovo je tacno da pre svega igra ulogu majstor i znanje govori da imam ficu 850 cca sa plinom bugarske proizvodnje …i nista nije bilo dobro dok Kragujevacki majstor to nije prepravio , ustelovao i…..palio sam i palim direktno na plin i na minus 10 iako mnogi to ne preporucuju (ima caka i za to)! a golfovi iz iskustva nema sanse na plin da upale zimi, vec prvo na benzin… u svemu ima razlika i pre svega treba majstorluk…za sve ..a ne ugradjujemo plin – mudrost? a sta posle????

      • milan kaže:

        lepo ste objasnili,iz iskustva govoreci razlike u snazi i ubrzanju ne sme da bude izmedju rada na benzin i gas plus je gas u svakom pogledu bolji,motor bolje radi i ima duzi radni vek sto se bezbednosti tice nikad nisam cuo za nezgodu sa plinskim uredjajem iako je mali milion amatera vrsio ugradnju dok su automobili s klasicnim pogonom na benzin x puta izgoreli kraj puta …sto se golfa tice,iskustva su razlicita od toga ne treba praviti predrasude ja vec 6 godina vozim i iskljucivo palim na plin

  13. kakadu kaže:

    Ja imam obicni plin i dobro me sluzi vec godinama,i dosta umanjuje izdatke na mesecnom nivou.

  14. Charlie Runkle kaže:

    Sekvencijalni za 380e? Zna neko koja je razlika u odnosu na obican? Kako da znam koji je koji?

    • Slobodnjak kaže:

      Pa pise zbog cega se i u kakve motore ugrajduje sekvent.Znaci sa plasicnom usisnom granom i motori novije generacije.Danas vec ima velika ponuda za taj novac od 380e,ali za ovu firmu nikada u zivotu nisam cuo,tako da bih bio oprezan sta je u pitanju.Lovato je najbolji,pa onda BRC,pa Landirenco i Tartatini, pa voltran turski koji je najgori definitvno.Koliko vidim na netu u Beogradu je ugradnja ovog LPG-ja 620e sto nikako ne spada u kategoriju jeftinijih

    • dzumandzi kaže:

      I meni je malo cudna cena od 380e za sekvencijalni sa ugradnjom?!?!? Ali ok…
      A sto se razlike tice, osnovno, najkrace receno je: obican ima jednu diznu a sekvencijalni ima po jednu diznu za ubrizgavanje za svaki cilindar.
      Prednosti: minimalan gubitak performansi uz minimalnu potrosnju, precizno doziranje plina, nema „gomilanja“ plina pa samim tim ni detonacija, precizno podesavanje parametara itd. itd.

      • milan kaže:

        „obican“ plinski uredjaj je vakumski nema ni jednu diznu ima samo mesac a ne mora ni njega kod zastave moze da se izbusi karburator nareze loza i zasrafi holender.

    • zoranrad kaže:

      Ja sam auto kupio sa ugradjenim gasom pa me interesuje koji je. Sta da gledam?

      • dragance kaže:

        treba da imas papire od atesta i na njima pise koje je marke i po oznakama se zna za koju kubikazu. uglavnom ako je starijejeg tipa treba povesti racuna da su na snazi novi propisi o ATESTU….. pa stoga pripremite svoje prepravke na vreme!!!

      • milan kaže:

        ako se vec u tolikoj meri ne razumete nemojte ni da gledate pitajte nekog majstora sigurno vam nece naplatiti da vam kaze koji je uredjaj u pitanju za to mu je potreban samo jedan pogled …svi plinski uredjaji su isti za snage do 100-120 kw i kubikaze grubo receno do 2000 kubika

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:

  1. Komentari ne smeju sadržati psovke, preteće, rasističke, vulgarne, šovinističke ili na bilo koji drugi način uvredljive poruke.
  2. Molimo posetioce Oceni portala da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila.
  3. Zabranjeno je lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara.
  4. Redakcija Oceni ima pravo da ne objavi komentare koji nisu saglasni sa pravilima 1, 2 i 3.
  5. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Oceni.rs a autor samim činom slanja komentara potvrđuje da je upoznat sa Uslovima korišćenja i da je sa njima saglasan.
  6. Komentarišite proizvod, uslugu ili temu članka uopšte samo ukoliko imate lično iskustvo. Možete komentarisati i kvalitet samog članka i to koliko Vam je autor ovim člankom pomogao da potvrdite ili promenite mišljenje o temi kojom se članak bavi. Nemojte slati generičke komentare "super je", "divno je", "baš je dobro" i sl.. Takve komentare više nećemo objavljivati. Nemojte kao komentare slati podatke ili činjenice koje je autor već napisao u samom članku. Ni takve komentare nećemo objavljivati. Postoji i drugi način da se poveća stanje Oceni.rs kredita, pisanjem sopstvenih članaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pre klika na dugme Predaj komentar uključi ovu opciju ukoliko želiš da na svoju mail adresu dobiješ notifikacije o novopridošlim komentarima na ovaj članak

Možete se prijaviti da dobijate notifikaciju o novopristiglim komentarima na ovaj članak.
To možete uraditi tako što ćete svoju email adresu uneti OVDE.